‏הצגת רשומות עם תוויות לימודים. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות לימודים. הצג את כל הרשומות

יום שני, 1 ביוני 2026

קבלת החלטות

  כל הנושא של קבלת החלטות היה הדבר שהכי התקשיתי בו בחיי. תמיד שהייתי צריכה לקבל החלטה הייתי מתייעצת עם כולם ובסוף מקשיבה למישהו שנותן לי את העיצה הכי טובה. גם בנושאים משמעותיים לי כמו לימודים לא ידעתי מה אני רוצה לעשות בחיים והתייעצתי עם ההורים שהציעו לי ללמוד חינוך וכיום אני בכלל לא בתחום. תמיד כשאני ניגשת לקבל החלטה כבר יש לי בראש שני צדדים צד חיובי וצד שלילי ואני לא מצליחה להכריע ביניהם. וגם כשאני כבר מחליטה משהו אז הצד המנוגד מעלה בי חששות שגורמות לי להתחרט על כל החלטה שאני מקבלת ואני כבר לא בטוחה האם מה שהחלטתי זה הדבר הנכון עבורי. הרבה יותר קל לי להשאר במצב שאני לא מחליטה דבר או שמחליטים עלי ולרוב אני מסכימה לכל דבר שמייעצים לי כי לא תמיד יש לי דיעה.

כל הכאב בחיי סובב סביב קבלת החלטות והיכולת להיות אקטיבית ולהוציא לפועל מה שאני מתכננת. במשך הרבה שנים הייתי חווה תחושות קשות של כישלון, חוסר משמעות בחיים, פסיביות ואפילו רגעים שאני לא רוצה לחיות. הייתי מרגישה פחד משתק רק מהמחשבה על משימה עתידית שאני צריכה לבצע וחוסר מוטיבציה. הרגשתי שאני ממש לא רוצה לבצע את המשימה הזאת גם אם מדובר במשימה פשוטה. אף פעם לא הבנתי למה אני מרגישה כך. זה היה מין דפוס שחזר על עצמו, התחושות האלה פשוט השתלטו עלי וגרמו לי לצמצם את עצמי כמה יותר. לפעמים אני עדיין חווה את הרגשות הפסיביים האלה אבל הפכתי להיות יותר מודעת למה שאני מרגישה והבנתי שהרגשות השליליים האלה רק מורידים אותי. 

משיחה עם המטפלת שלי הבנתי שאני חושבת יותר מידי קדימה ואם לא מדובר במשימה שאני צריכה לבצע כרגע אז לא רלוונטי לחשוב עליה עכשיו. לאחרונה אני מנסה ליישם את הגישה הזאת על עצמי אבל עדיין קצת קשה לי לא להשאב למחשבות שליליות על העתיד, לפעמים רק אחרי שאני שוקעת ומאבדת את עצמי במחשבות אני מבינה שהן בכלל לא רלוונטיות לעכשיו. יש לי דאגות שווא שגוזלות ממני אנרגיה, מקווה שאוכל להיות אופטימית יותר עם הזמן

יום שישי, 24 באפריל 2026

חוסר ביטחון

 לפעמים אני חושבת איך הגעתי למצב שאני תקועה 5 שנים במקום עבודה שאני לא אוהבת. אז מצד אחד מקום העבודה הזה הוא זמני ואני יכולה לעזוב ברגע שזה יסתדר לי עם התוכניות ומצד שני שהוא הצד המורכב יותר יש משהו מאוד נוח להשאר במקום שמכירים והמחשבה שאני אצטרך לעזוב ולהתחיל משהו חדש מפחידה אותי. אני מתכננת להתחיל לימודי קונדיטוריה ובהמשך אולי לעבוד בתחום ותמיד קייים בי החשש שלא אצליח בלימודים או בעבודה ולפעמים זה גורם לי לרצות לוותר על השאיפות שלי. אני מאוד חסרת ביטחון בכל מה שקשור למימוש עצמי, אין לי אמונה בעצמי וביכולות שלי וזה לא משנה כמה ינסו לחזק אותי, בסופו של דבר אני מרגישה שאני לא מסוגלת. כנראה זוהי הסיבה שהתחום המקצועי שלי לא מפותח ומגיל 24 אני עובדת בשירות לקוחות. הגעתי למצב שאני מקנאת בכל אנשי המקצוע שאני פוגשת בין אם זאת בצלמת שעשתה בוק לבת שלי ונראית שמחה או בכל הקונדיטוריות שאני עוקבת אחריהן ומעלות סירטונים בטיקטוק כמה שהן מאושרות במקצוע שלהן. אני מקנאת בכל מי שהצליח לממש את עצמו ולהתקדם בחיים.

אין בי את הדרייב הפנימי שגורם לכולם לרצות להצליח ולעשות הכל בשביל זה. גם אם יש דבר שאני מאוד רוצה אז בהתחלה באמת יש התלהבות ורצון לעשות דברים אבל עם הזמן ההתלהבות נעלמת וההרגשה נשארת שטוחה וחסרת חיים ואז אני כבר לא בטוחה האם אני עדיין מעוניינת בזה כפי שהייתי בעבר. המטפלת שלי אמרה שהיא לא תיתן לי לוותר על החלומות שלי ואני יודעת שהיא צודקת אבל אני כבר לא בטוחה האם הקונדיטוריה היא עבודת החלומות שלי. 

חלפו יותר מ-10 שנים מהפעם האחרונה שלמדתי אבל הרגע שעזבתי את לימודי התואר השני במהלך השנה עדיין חקוק בזכרוני וכנראה שגם משם אני שואבת את חוסר הביטחון שלי. 

אין לי אומץ לומר לאף אחד שכך אני מרגישה במשך שנים. אמרו לי שאני מתבזבזת בשירות לקוחות ובאותו רגע חשבתי לעצמי מה יש לבזבז? אין בי שום דבר שיכול להיות משהו אחר. אני רוצה לעשות משהו שאני אוהבת אבל שום דבר לא מצליח להלהיב אותי

לימודי הקונדטוריה היו רעיון שצמח ממני ופתאום עכשיו אני כבר לא בטוחה האם זה מה אני רוצה. אני לא יודעת איך להמשיך ללבות את ההתלהבות הפנימית שבערה בי. 

קבלת החלטות

  כל הנושא של קבלת החלטות היה הדבר שהכי התקשיתי בו בחיי. תמיד שהייתי צריכה לקבל החלטה הייתי מתייעצת עם כולם ובסוף מקשיבה למישהו שנותן לי את ...